FANDOM

"Grand Theft Auto" (GTA) on DMA Designi (praegu Rockstar North) arendatud ja ASC Gamesi välja antud avatud maailmaga arvutimäng. See on "Grand Theft Auto" sarja esimene mäng, milles on senimaani olnud kaheksa iseseisvat mängu ja kaks lisapakki originaalile. Mängu nimi oli algselt Race'n'Chase [1].

Ajalugu Edit

DMG's alustamine Edit

Algselt töötasid Rockstar'i loojad Dan ja Sam Houser Londoni DMG stuudios kirjade sorteerijatena, kuna neile oli juba noorelt pakkunud huvi muusikatööstus. Kui aga DMG soovis avada 1990. aastate keskpaigas oma interaktiivse osakonna, liitusid sellega ka vennad Houserid. Hästi müüvaid mänge ei suutnud nad teha. Nende esimete mängude hulka kuulusid Courier Crisis ja Pandemonium 2. DMG stuudiol hakkas juba kõik allamäge minema, kui nende juurde tuli meeskond Šotimaalt - DMA design, kelle tuntuimaks mänguseeriaks oli selleajani Lemmingu seeria.

Koostöö DMA-ga Edit

DMA soovis rahastust oma uue mängu jaoks, mille nimi oli Race'n'Chase. Seejärel tutvustas DMA oma varajast versiooni mängust. Graafika oli üsna halb ja vaade oli ülevalt alla, kuid seal oli see, mida Dan ja Sam Houser olid just oodanud. Mängus oli suur avatud linn, kus kõndisid inimesed, keda sai maha lasta ja autod, mida sai ärandada. Selle hea idee tõttu sai DMA disain rahastust ja tiim asus tööle mängu lõpetamisega.

Lõpetamine Edit

Kuna mäng oli niivõrd laiaulatuslik ja midagi selle sarnast polnud varem tehtud, võttis see aega ka koodimisel, ning mäng lükkus algsest väljalaske kuupäevast ligi kolm aastat edasi! Kui lõpuks avaldamiseni jõuti, polnud mängu nimi enam Race-n-Chase, vaid Grand Theft Auto.

Müügiedu Edit

Kui Grand Theft Auto lõpuks 1997. aastal poodidesse jõudis müüs see väga hästi - üle kahe miljoni koopia, mis oli selle aja kohta üsna suur number -, kuid isegi see ei suutnud päästa DMG mängude osakonda, mis oli hakanud pankrotti minema.

Mängu olemus Edit

Grand Theft Auto on üles ehitatud levelitele, millest igaüks võtab aset ühes kolmes peamises linnas. Igas levelis on mängijal vaja saada kindla arvu punkte.

Vabadus Edit

Mängija võib teha mida ta tahab. Mängija saab punkte teenida põhjustades surma ja hävingut keset linna ja liiklust või varastada ja seejärel müüa autosid teenides kasumit. Mängija saab punkte teenida põhjustades surma ja hävingut keset liiklust linna või varastada ja müüa autosid kasum. Et saada palju raha, on vaja jõuda levelile, mängijad valivad tavaliselt mõne missiooni mida läbida, et ehitada üles oma mitmikmäng.

Seade Edit

Grand Theft Auto võtab aset kolmes peamises seades, mis on tehtud reaalsete linnade põhjal: Liberty City baseerub New Yorgil, ja hiljem muutub seade Grand Theft Auto III-ele, Vice City Stories'ele ja IV-le, Vice City baseerub Miamil, ja hiljem muutub seade Grand Theft Auto: Vice City'le and Vice City Stories'ile. San Andreas baseerub kolmel linnal: Los Angeles, San Francisco ja Las Vegas.

Viited Edit

  1. ↑ Wallis, Alistair (21.12.2006). Playing Catch Up: GTA/Lemmings' Dave Jones. Kasutatud 15.08.07.

Välislingid Edit

Also on FANDOM

Random Wiki